Angående SCÄ

Ringde faktiskt chefen på SCÄ och pratade med honom. Han var väldigt vänlig, väldigt trevlig. Han förstod precis problematiken med att helt enkelt inte "passa ihop" med sin behandlare. Inledningsvis blev han väldigt förvånad då min behandlare tydligen är en av de allra mest omtyckta (något som psykologiskt sett kanske inte var så smart att säga, det sa han också själv), men han skulle prata med henne och sedan återkomma till mig med en lösning.
Jag blev faktiskt ganska osäker när han sa sådär, att hon är så omtyckt. Vad är det för fel på mig som inte gillar henne och så. Men det är väl varken fel på henne eller mig, faktiskt. Vi bara klickar inte. Jag vill inte öppna mig för henne och jag känner mig taggig och vass varje gång jag går dit.
Jag tror det här blir bra. Vi var inte rätt för varandra.

I övrigt går väl ätandet ganska bra. Inte överdrivet bra, men inte heller dåligt. "Hellre nästan rätt än helt fel", ni vet. Jag snaskar lite choklad här och där, men försöker få till det som mellis istället för att bara frossa hela dagarna. Känns ju sjukt att äta det som mellanmål, men bättre att ha lite struktur på det i alla fall.
Jag är inte lika spymätt längre heller. Dels har jag minskat lite på portionerna, tagit bort all jäkla juice som bara fyller upp magen, men dels har jag väl också töjt ut magsäcken misstänker jag. Hua.
Jag har inte haft några regelrätta hetsätningar, men några ordentliga överätningar.

Jag vågar absolut inte väga mig. Det känns skitläskigt. Den kommer att ha alltför höga siffror nu. Och på något sätt accepterar jag det. Att det blir så här i början av behandlingen. Men jag hoppas att det rättar till sig.
Vad är era erfarenheter? Ni som genomgått behandling? Stabiliserar det sig? Går man ner igen sen?
Det gör mig nervös, att gå upp lite i vikt såhär med den nya maten. Jag hoppas det går till sig. Jag vill ju för fasen inte gå UPP i vikt!

Nu ska jag äta sill och potatis. Gott!

Kommentarer
Postat av: Bundle

Vad bra att du ringde SCÄ för att få byta.

Jättesvårt ibland att veta skillnaden på överätning och hets.

Tycker också att det känns som man äter hur mkt som helst, men jag tror som du att vikten rättar till sig så småningom.

Ha det bra!

2009-12-17 @ 20:04:21
URL: http://enmammaskampmotbulimi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0