Behandling på SCÄ

Var på SCÄ. Jag vet inte alltså... Jag vet inte hur jag ska göra med den behandlaren. Har jag inte skrivit det tidigare så fick jag alltså den kvinnan som jag inte ALLS tycker om som behandlare. Visst borde jag be om att få byta? Jag känner mig bara spetsig och fientlig när jag är hos henne. Kanske tycker en del att det är naturligt och att det är sjukdomens sätt att försvara sig. Jag är ju trots allt på väg att göra mig av med den. Men jag tror inte att det är riktigt så enkelt. Jag har ju trots allt sökt hjälp och gått i terapi förut och då har det inte känt så här. Jag tor faktiskt att det handlar om (bristen på) personkemi. Inte helt lätt att be om någon annan. Men visst borde jag? För behandlingens skull? För min egen skull?

Kommentarer
Postat av: Bundle

Hej! Jag tror det är jätteviktigt att du känner dig bekväm med din behandlare, det är ju den personen som ska hjälpa dig att bli frisk. Du ska be om att få byta på en gång annars kommer allt att brista. Och det är inget att skämmas för, det är din rättighet som patient. Folk byter ju läkare, barnmorskor osv stup i kvarten för att de inte är nöjda.



Jag tror det handlar om personkemin, din behandlare kanske är helt rätt för någon annan. Min beh heter Björg O, jag skriver bara så. Ha, ha, det kanske är hon du går hos.



Lycka till, är nyfiken på hur det kommer gå.

2009-12-12 @ 17:23:49
URL: http://enmammaskampmotbulimi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0