Fredagsstämning

Fredagar tycker jag alltid är lite svåra rent ätmässigt. Alla är uppsluppna och glada på jobbet och allt känns lite festlig. Då är det jättelätt att jag inte håller mig till rutinerna. Jag tror att det har hjälpt mycket att jag har invägning på vv på lördagmorgnar. Då håller jag mig från att "festa till det" på fredagseftermiddagens fika eller under kvällens soffvistelse. Hur det eventuellt blir på lördagen efter vägningen är en annan femma. Å andra sidan så har jag oftast en dag i veckan där jag inte skriver upp allt jag äter och försöker hålla mig hyfsat ändå, och dessa dagar är oftast lördagar. Den här lördagen ska jag ju dessutom ha lite kalas här hemma. Jag ska dricka vinspritzer tills det spruta ur öronen ;) Och så ska jag få äta Marabou Vinter. Äntligen. Spritzers och mjölkchoklad, är det classy det?
Det ska bli spännande och roligt att ha fest här hemma. Det är definitivt utanför min "comfort zone". Utmaning. Men jag ser faktiskt fram emot det nu. Det är ett gäng ganska lättsamma och opretentiösa människor som ska komma, som är nöjda om det finns en soffa och bra musik.
Så, jag borde verkligen städa. Trök. Men ja, jag ska. Lite bra musik i högtalarna så ska det väl gå :)

Ha nu en riktigt skön fredag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0