Hemma på lunch

Magen mår fortfarande sådär, men i övrigt känns det faktiskt ganska bra. Vi har väldigt lite att göra på jobbet just nu så jag ska bara tillbaka en kortis efter lunchen och sedan sluta för dagen. Ska försöka ta tag i en del projekt i lägenheten som blivit liggande. Ett skåp ska upp på väggen och lite kalaspynt ska upp inför helgen.

Ska verkligen verkligen röra på mig i dag också. Jag förstår inte, jag som har varit en sån träningsmänniska i så många år har plötsligt ingen lust alls! Fick ett snyggt träningslinne av brorsans tjej i födelsedagspresent dock som gör mig lite peppad, och min bror har gett mig presentkort på nya träningsskor. Sånt hjälper faktiskt.
Till saken hör att jag har kronisk inflammation i båda fötterna som inte bidrar till träningsinspiration.
Hur som helst har jag bestämt mig för att det är helt okej att "bara" ta en promenad idag, bara jag gör någonting. Det vore dessutom väldigt bra för min mage. Som bonus är det ju faktiskt bra för humöret, inte för att det är ett problem just nu, men jag vet hur det är på eftermiddagarna.... Så, motion (vad det än här) är alltid bra när man känner sig vissen. (hint hint)

Kommentarer
Postat av: lisa

Hej tove!

Tack för all pepp!

Får man fråga lite personliga frågor? Du behöver inte svara om du inte vill! Vad jobbar du med? Hur gammal är du? Vad för typ av ätstörning har du/haft?



Kramar

2009-11-09 @ 12:57:35
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: lisa

Nu har jag läst igenom hela din blogg. Fy fasen rent ut sagt vad jag känner igen mig. Det ahde varit jag som lika gärna kunde skrivit allt det där. Jag väger exakt lika mycket som du också, är lika lång. Enda skillnaden är att jag aldrig har kräkts så mycket. Jag har mer haft olika dieter, tränat som en tok och även laxerat.



Jag har gått på en ätstörningsenhet i över 1,5 år. Jag lovar dig, jag har inte gått upp ett gram edan jag började där. Däremot har jag lärt mig oerhört mycket. Jag har utvecklats som person något enormt. Kbt är bra!!!



Jag vill nska dig lycka till. Du har tagit ett enormt stort steg till att söka hjälp och framförallt så verkar du så grymt motiverad. Jag är imponderad.

Nu kör vi!!!

2009-11-09 @ 13:13:50
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: lisa

Förlåt men det var en sak till.

Du vill bli frisk. Jag vet inte om jag vill det längre. Jag vill bli smal. Jag har väl mer elelr mindre dragit mig undan min ätstörningsenhet. Hade jag följt deras råd och tips hade jag varit friskförklarad för länge sedan. Det jag vill säga till dig är att jag egentligen inte tycker att du skall läsa min blogg. Jag vill att du skall bli frisk. Jag skriver inget motiverande elelr eppande. Jag vill inte dra ner dig nu när du är på väg upp. Därför rekommenderar jag dig nästan att inte läsa min blaska och alla skit. Jag vill dig bättre än så.

Kramar

2009-11-09 @ 13:17:36
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0