Skön söndag

Har precis varit hemma hos en av mina äldsta vänner som hade bjudit hem mig på svampsoppa. Magnifikt gott. Och så himla trevligt. Lite middagssällskap sådär på söndagskvällen. Jag kan ju vara lite trög rent socialt sådär och behöver verkligen komma ut lite mer. Mer sånt.
Fick kärleksmums till efterrätt och jag åt två och en halv stora bitar. Kunde ha ätit mer, därför är sällskap så bra, man vräker inte i sig pga det enkla faktum att det är pinsamt. Därför är det så bra med sällskap under ätperioder, det är alldeles för enkelt att bara stänga in sig i lägenheten och bara ägna sig åt ätandet. En bra dag så kräks jag i alla fall inte efteråt. Kräkfri i snart tre dagar nu. Även en tusenmilaresa börjar med ett steg...
När jag kom in till stan igen gick jag in på affären för att köpa mig något gott, nu när jag ändå hade ätit en massa kaka liksom... Men jag kom faktiskt bara ut med actimel i kassen. Mycket bra! Lite ovant men väldigt viktigt att hitta saker att bli stolt över. Man behöver "lyckanden" också!
En skön avslutning på en jättehärlig vecka. I morgon är det en ny vecka och den ska handla om bra ätande och mjukstart med träning efter förkylningen. Min mage behöver tas om hand nu. På tal om det ska jag dricka min nybryggda kopp med kamomillte nu och kolla på Ensam mamma söker. Mys :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0