Feber och framgångar

Det går väldigt bra just nu. Och jag mår bra. Man skulle tro att måendet är en förutsättning för att hålla ätvanorna i schack, men det är lite hönan eller ägget. Att jag lyckas hålla goda matvanor gör att jag mår ännu bättre. Och när jag mår ännu bättre är det enklare att äta "som man ska" och försöka komma på vad man egentlien behöver när man är så sugen på den där satsen med chokladbollssmet.

Jag tror att nyckeln har legat i att förebygga ätandesituationer. Har jag känt minsta lilla oro inför att sitta hemma ensam så har jag faktiskt sett till att åka iväg någonstans eller få dit sällskap. Det har i sin tur gjort att jag sökt upp sällskap med andra mycket mer än jag är van vid. Och till min förvåning är folk glada över att se mig. De tycker att det är trevligt, och jag har trevligt. Självkänslan lugnar sig och stärks sakta. Och en starkare självkänsla är det jag behöver arbeta med allra mest.

Det känns lite divigt att skriva om hur bra allting går och vilka framgångar jag röner, när jag vet hur många som läser som har det jättejobbigt. Men någonstans tänker jag att man vill ju se andras framgångar också, för att förstå att "kan hon så kan jag". Att få tips och inspiration. Samtidigt så vet jag ju att tillfrisknandet inte går på räls. Det kommer ju episoder som är jobbiga igen, förmodligen. Och då kan det vara skönt även för mig själv att se att man tar sig upp varje gång. Även om det känns totalt hopplöst - för det gör det.

Jag vill också tipsa om naturpreparatet "ArcticRoot" som är gjort på rosenrot. Jag upplever att jag fick mer kraft och glädje. Och det behöver man ju speciellt nu. Och IGEN vil jag tipsa om Sofia Jenfelts bok "Bulimibibeln". Vilken kraftkälla den är! Den får mig att vara mer förlåtande mot mig själv.



För övrigt ligger jag hemma och är sjuk. En situation som skrämmer mig lite eftersom jag är så inaktiv och dessutom ensam. Men jag försöker aktivera mig i den mån det är möjligt. Jag har lagt in alla mina filmer i en databas så att jag snabbt kan se t ex vilka filmer jag inte har sett, eller vilka filmer jag har att välja mellan om jag vill se en romantisk komedi (varje gång) eller till vem jag har lånat ut vilken film. Klämmigt.
Jag läser dessutom en riktigt bra bok som heter "The Magicians" av Lev Grossman. Äntligen en bok där jag bara längtar efter att lägga mig och läsa. Det var längesen det var så.

Och på måndag är det fjärde dagen på det nya jobbet Det har verkligen gjort underverk för mig. Det är fantastiskt att kickstarta veckan på det sättet.
Fan det är bra nu, Riktigt bra. Febern till trots.

Jag skickar en jättestor kram till er alla som inte har det riktigt lika bra just nu. Det är inte många dagar sedan jag var där själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0