Problemlösning

Igår höll det på att gå snett.
Jag har skurit ner lite i matschemat och följt det nogsamt ett tag, eftersom jag gått upp så mycket. Så nogsamt att när jag gick genom affären igår så kändes allt förbjudet igen. Allt gott skulle få mig att gå upp och: "jag som höll på att gå ner i vikt just nu". Nej nej nej nej. Där kom de där tankarna tillbaka. De tankarna som ger vid handen en perfekt kosthållning och varje litet snedsteg eller misstag leder till förtvivlan = stor risk för hetsätning.
Så, det jag bestämde mig för var att lite försiktigt "sabba" min perfekta vecka genom att äta lite torkad frukt. På så sätt var inte veckan perfekt längre och då behövde jag inte vara lika nervös för att bryta perfektheten (förstår ni?). Det fungerade väldigt bra. Det tog ner mig på jorden igen. Plus att jag överåt inte speciellt. Jag kunde hålla mig till en lagom mängd, jag har till och med kvar en del av det! Men mmmmm vad gott det var. Jag som älskar torkad frukt. Det är ju ett tag sedan jag åt så söta smaker överhuvudtaget.
Mycket gott och mycket bra gjort av mig. Faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0