Tjockis

Ibland undrar jag hur mycket andra tänker och tycker om hur man ser ut. Min terapeut sa en gång att "du vet att det finns människor som inte ens reflekterar över om folk de möter är smala eller tjocka va?". Jag vet inte om jag tror på det. Faktiskt. Jag tänker alltid på det. Inte för att jag nödvändigtvis lägger något värde i det, men jag ser det alltid.

Såg att det drar i hop sig och ska bli reunion med gamla gymnasieklassen i sommar. Jag vet inte ens om jag vill gå för jag anar att alla kommer att läga märke till hur mycket större jag är nu, medan de allra flesta andra har hållit formen. Eller? Inte är jag löjlig? Visst lägger folk märke till sånt? Min terapeut kan väl inte gå och ha rätt heller? :)

Allvarligt talat. Det hindrar mig ganska mycket det här - att jag tänker att folk ska tycka att jag gått upp mycket i vikt. Och jag tål det inte. Jag pallar inte att vara "tjock". Så jag kan faktiskt undvika vissa sociala sammanhang bara för att slippa. Jag vill bara går ner i vikt igen och nu får jag inte det. Det är jobbigt, jättejobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0