Nytt jobb!

Igår började jag mitt nya jobb som producent. Det gick strålande och var så roligt. Precis den kick jag behövde när allt var svart svart svart. Mår så otroligt mycket bättre och saker och ting faller på plats lite av sig själv. Tränandet, maten, dumma tankar. Det mesta.

Ibland tror jag att jag har för mycket tid. Tid som läggs på mig själv. Är jag tillräckligt bra. Hur ska jag äta nu/sen/imorgon. Vad ska jag träna - vad är det värt. Osv osv osv. När jag blir tankemässigt upptagen av helt andra saker, som nu t ex av mitt arbete, blir det andra inte lika viktigt. Det får inte lika mycket utrymme.

Jag ger ÄS och mitt mående för mycket utrymme. Lev i stället. Bara lev.

Kommentarer
Postat av: Bundle

Grattis till nya jobbet, vad kul! Härligt att höra att det känns bättre allting. Bra att din terapeut stöttar och hjälper dig så bra. För det är ju inte meningen att man ska bli överviktig av deras mat. Jag tycker själv att matråden man fick ifrån SCÄ inte passar speciellt bra för bulimiker, de är mer tänkta för anorektiker tror jag. Jag justerar själv fram och tillbaka för att hitta det som passar mig. Vi är alla olika och det tar väl ett tag att hitta "sitt sätt" att äta på som man mår bra utav och där man är viktstabil. Men som du säger, lev istället, bara lev! Ibland svårt, men det tål att tänkas på. Kram på dig!

2010-10-30 @ 19:59:21
URL: http://enmammaskampmotbulimi.blogspot.com/
Postat av: Bullen

Det var längesen jag läste din blogg nu, vet inte varför - men nu är jag i alla fall tillbaks och ska sätta mig och försöka ta igen lite... :)



Jag tror att du har helt rätt! Jag upplevde det också så, när jag var ledig fick sjukdomen mer plats än vad den får nu när jag har jobb.



Jag är rädd för att bli sysslolös, för jag vet inte om jag skulle klara av det utan att falla tillbaks i sjukdom.



Grattis till det nya jobbet!

2010-12-07 @ 09:30:50
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0